Opleiding beginnende duiker

Als beginnende duiker start je met de 1-sters opleiding van de NOB. NOB is de Nederlandse Onderwatersportbond. De NOB duikbrevetten zijn erkende CMAS (wereldwijd bekend) duikbrevetten en het 1 sters NOB duikbrevet staat gelijk aan het PADI open water diver. Je kan met dit brevet zelfstandig met een mededuiker (buddy) duiken tot een diepte van 20 meter.

De opleiding bestaat uit verschillende theorielessen (hiervoor krijg je een cursusboek) en zwembadlessen op zondagavond in Zwembad Almere Stad. Als je voldoende vaardigheden hebt in het zwembad ga je je vaardigheden in het buitenwater oefenen. De trainingen in het buitenwater vinden plaats op zondagochtend in plassen in de omgeving van Almere. Hiervoor heb je vervoer met een auto nodig.

Voor de lessen in het zwembad kun je gebruik maken van onze uitrusting, zoals duikvest, duikfles, ademautomatenset en lood. Als je later in de opleiding naar het buitenwater gaat heb je een duikpak, schoenen, handschoenen, duikbril, snorkel en vinnen nodig. Dit hoeft niet heel duur te zijn, op Marktplaats zijn bijvoorbeeld mooie aanbiedingen te vinden.

Wil jij beginnen met duiken bij ons, dan moet je aan de volgende kosten denken.

Duikopleiding€ 130,-
Inschrijfgeld Narwal€ 15,-
Duiklogboek€ 29,50
Maandelijkse contributie€ 22,50

Met het lidmaatschap van de vereniging, ben je ook lid van NOB (en ontvang je maandelijks het onderwatersportblad) en kun je op zondagavond gratis je duikfles vullen.
Er is iedere zondagavond een zwembadtraining en gezellig napraten in onze verenigingsruimte. Ook kun je deelnemen aan activiteiten die we organiseren voor de leden.