Buitenlandse reizen

Duiken is fascinerend! Wanneer je voor het eerst onder water gaat in een tropische zee lijkt het alsof je een aquarium binnen stapt. Tropische, bontgekleurde vissen zwemmen nieuwsgierig om je heen. Tussen de tentakels van koralen verbergen kleurrijke visjes zich voor grotere exemplaren en overal waar je kijkt zie je weer andere soorten vissen. Maar ook kom je als duiker vaak tussen grotere dieren, zoals reuzenmanta’s, zeeschildpadden of haaien. De adrenaline giert dan echt door je lijf! Dat alles maakt duiken in het buitenland zo bijzonder.

Duiken in het buitenland kan best prijzig zijn en om het toch toegankelijk te maken voor iedereen organiseert Duikvereniging Narwal om het jaar een Buitenlandse reis voor zijn leden en partners. Doordat we met een grote groep gaan (rond de 30 mensen) kunnen we niet alleen de kosten sterk drukken, maar is het ook ontzettend gezellig.

De reis in 2018 was naar de Filippijnen en hebben daar heerlijk vertoeft in een gezellig resort, van waaruit we iedere dag weer naar een andere duikstek uitweken. Andere jaren verbleven we op een luxe boot op de rode zee ( lifeaboards) die je iedere dag weer naar een andere duikstek bracht.

In 2023 zijn we naar Mexico geweest, naar Cozumel. Mooie duiken met schildpadden, octopussen en zelfs dolfijnen.